Masovna kultura

Picture1

Postoje:

—Elitna kultura: Elitna kultura je autorska, autentična, originalna, vredna, skupocena, dostupna je manjini, ne samo zbog cene, već i zato što je ne može svako razumeti.

—Masovna kultura: Neautorska, neoriginalna, mala vrednost. Jeftino, dostupno svima (većini). Predpostavljalo se da će se ljudi okretati pravim vrednostima.

Picture2

Masovna kultura se javlja tek sa industrijskim periodom (19. vek). Ljudi dolaze u grad i donose narodnu (seosku) kulturu iz njihove sredine, ali ne mogu da je izvedu tek tako, zbog podsmeha, a elitnu ne razumeju.

Javlja se potreba da im se ove vrednosti polako približavaju preko drugih formi.

Pojava masovne kulture je na početku pozitivan proces. Otvaraju se čitaonice, preporučuju im se knjige, prave se odlomci, najznačajnije pesme. Kultura se izvodi iz romana. Reprodukcije (knjige o umetnosti), svaki vajar ima neku svoju specifičnu formu. Kroz knjige se pojašnjavaju značenja i principi, popularna izdanja, popularizacija nauke. Muzika – snimci operskih dela na televiziji, nosioci zvuka, muzički delovi.

Arhitektura: ranije je svaka zgrada bila spomenik kulture, savremene su sve iste.

Kosmopolitska kultura:

—Zastupljena u celom svetu. Ljudi liče jedni na druge. Nema stvaralačkih ličnosti. Većina onoga što se dobija preko masovne kulture ništa ne vredi. Prateće pojave masovne kulture:

1)KičPicture3

2)Šund

3)Kemp

4)Gadžet

5)Pinap

Kič —zamena za pravu vrednost, falsifikat, loša roba. Nastaje u Nemačkoj, odnosi se na umetnost. Nastaje iz potrebe da se kopira stilski nameštaj koji je buržoazija htela da ima kada je dobila novac. Bio je jako skup jer je gradjen ručno.Kič postoji zato što postoji i kič čovek.

Picture4

Šund—nešto potpuno bezvredno. Odnosi se na literaturu. Cilj kulture je razvoj različitih oblika senzibiliteta i osteljivosti, ali umetnički sadržaji ostavljali su osećaj ravnodušosti. Cilj više nije bilo približavanje dobrog i vrednog, već da se samo proda roba. Žuta štampa, osnovni sadržaj – senzacionalizam, „sapunice“, ljubići, krimići, turbo folk, literatura.

Picture5

Kemp—Pomodarstvo. Primer su sve kopije kopija koje susrećemo na ulici, a koje su izvorišno iz davnih šezdesetih, odnosno osamdesetih te su sve samo ne originalne.

Picture6

Gadžet—Spravica, domišljati mali uređaj koji obavlja jednostavni zadatak ili trivijalni uređaj koji deluje korisno, ali je često suvišan i/ili nepotreban.

Picture7

Pinap—Pinap devojka ili pinap model je model čije se fotografije proizvode masovno i namenjeni su za lepljenje po zidovima. Najzastupljeniji pinap posteri su u auto servisima, šoferskim kabinama, vojnim kasarnama itd.

Picture8

Jedno mišljenje na „Masovna kultura

  1. Povratni ping: Социологија са правима грађана – Масовна култура | НАСТАВА НА ДАЉИНУ

Postavi komentar